Klicka här för att kontakta oss
En hemstädning eller provstädning första gången är svår att ge ett prisförslag pá och görs i regel inte. Sá mycket spelar in på hur Iâng tid en städning tar, vad som ingår, vad kunden tycker skall ingâ, hur skitigt det är, hur mycket prylar dom har, om de har husdjur, barn osv. Därför brukar vi köra med ett rabatterat provstädningspris första gângen.
Denna typen av städning används i regel på varje nytt projekt för att bilda sig en uppfattning om man sen vill välja att gå vidare och Iägga in sig på ett kontinuerligt schema varje eller varannan vecka. Det gäller både för företag och privatpersoner i hem, lokaler och kontor. För flyttstädning, byggstädning och fönsterputsning gäller annan prislista.
En provstädning tar i regel 30% Iängre i tid än vad âterkommande städningar pá schema sen brukar ta. Om en normal hemstädning pa 100m2 tar ca 4 tim så tar en provstädning runt 5-5,5 tim. Anledningen att det tar lite Iängre tid är för att det är första gángen man städar. Städarna känner inte till projektet och beställarens eventuella önskemål. Ni som beställare kan gå igenom lite grann på plats med städarna om hur och var man vill ha städat om ni vill. AIIt blir genom städat en gáng grundligt och är då mycket Iättare att behálla den kvalitén vid varje lika städtillfälle.
Man binder sig inte pá återkommande städning med att boka en provstädning. Ni kan boka en provstädning och sen inte göra fler bokningar hos oss om ni inte vill.
Alia kunder har egna krav och önskemâl. Vid en provstädning kan beställaren själv vara med och påverka var just er nivå skall ligga. Någon vill ibland att golvet skall moppas, en annan vill att bara lister och dammsugning skall ske. En annan, kanske bara vill göra i ordning badrum och kök samt hänga upp tvätt. Har ni andra önskemål mot vad vi brukar städa sá fyll i vår checklista och skicka till oss så Iäggs det in pá städarens arbetsorder.
Som kund behöver man fundera ut vilken typ av städning man vill ha. För om man sen Iägger in det i ett schema så blir det svårt att Iägga till städmoment pa grund av att vi i regel bade före och efter er städtid, har andra kunder som väntar på sin städning. Det är också viktigt att tänka på om man exempelvis får tillökning i familjen med barn eller husdjur då det oftast medför mer Som kund behöver man fundera ut vilken typ av städning man vill ha. För om man sen Iägger in det i ett schema så blir det svårt att Iägga till städmoment pa grund av att vi i regel bade före och efter er städtid, har andra kunder som väntar på sin städning. Det är också viktigt att tänka på om man exempelvis får tillökning i familjen med barn eller husdjur då det oftast medför mer
Schemat är ganska ihoppressat så att vára städare inte har för Iáng väntetid före och efter kunder. I regel hinner vi med pa 30 minuters raster mellan varje projekt men ibland om det är Iångt mellan projekten behöver vi 1 timme.
Har man önskemål om exempelvis fönsterputsning eller annat tilläggsmoment i en städning som är pá schema, är det bättre att boka in ett nytt städtillfälle för just dom momenten. En fördel kan vara att Iägga sin tid i slutet på dagen om möjlighet finns. Då finns det bättre möjligheter att Iägga till något extra moment vid behov med överenskommelse med städarna.
Om ni har värdefulla föremål eller smycken rekommenderas att dessa tas bort, Iåses in eller meddelas till oss innan vi påbörjar städningen. Det är en fördel om det är undanplockat så gâr städningen snabbare men inget krav. Tänk pá att vi ersätter normalt inte förlorade föremål eller skador om det inte finns tydliga bevis. Känsliga materialtyper bör meddelas till oss skriftligen så skriver vi in detta i städarnas arbetsorder. Städning pa känsligt material sker då på egen risk och information men vi gör så gott vi kan på erat sätt.
När provstädningen är utförd så vet vi exakt vad vi kommer behöva i tid för ert projekt och vad er kostnad för kommande likvärdiga städningar blir. Administratören kommer inom kort kontakta er för avstämning om hur städningen gick, om ni blev nöjd, nágot moment saknades eller önskas ta bort inför kommande städningar och tillsammans med er, planera en dag för start av áterkommande städningar efter behov.
Om inget annat sägs sá dammsuger och vâttorkar vi samtliga öppna horisontella ytor, Under sängar, köksbänk, bord, lister, golv, vertikala ytor som dörrblad, handtag, uttag, väggar i badrum, fogar, duschglas och speglar. Småsaker plockas och ställs iordning eller Iäggs på anvisade platser. Vi städar inte i Iádor, ugn, micro, bokhyllor, kyl, frys, fönster om inget sägs. *se checklista för hemstädning för exakta moment.
Vi använder så mycket som möjligt mejl så vi kan följa upp vad som sagts. Telefonsamtal eller muntlig kommunikation kan försvinna. Är det viktig information sá är det bättre att dokumentera det via mejl. Var ute i god tid.
Gäller först och främst om vi har fått vår rekommenderade tid på oss att utföra vår typ av städning och om man har tecknat abonnemang. En prova på städning är endast för att få en känsla av hur vi städar och vi får en känsla över ert projekt för vidare dialog. Här gäller inte en garanti att vi kommer och åtgärdar evt brist i städningen. Vi noterar dock händelsen och lägger in önskemålet tydligare i städarnas arbetsorder. Vill man reducera rekommenderad tid går det bra men det blir svårare för oss att hålla en hög nivå då det är mer pressat med tiden. Vi städar då efter eran priolista i första hand. Som kund får man ibland ha lite överseende med att det kan missas och istället informera oss om det så vi kan försöka förbättra det framöver.
Tips Och Inspiration
Tips & Tricks Posted on : April 23rd, 2025
Hemstädning Posted on : October 23rd, 2024
Copyright © Städhjälpen 2024